Penjanje na Jezerskom

autor Musulin, u kategoriji "Vijesti", na dan 16/01/2012
U subotu 07.01.2012. dva su naša člana, Mario Musulin i Ivan Vitez, penjali na Jezerskom. Općina Jezersko nalazi se na sjeveru Slovenije u pokrajini Gorenjskoj, na samoj granici s Austrijom i dio je masiva Kamniško-Savinjskih alpi. Vrhovi preko 2500m.n.v pružaju brojne zimske smjerove, zaleđene slapove i skijaške ture, ali kako je prošla godina bila izuzetno sušna, a zima blaga,leda na žalost baš i nema.

Ledinski slapovi umjesto zavjesa imaju tu i tamo koju svjećicu, Vikijeve svijeće uopće nema, a Sinjem slapu nedostaje cijeli gornji dio. Tek se u Teranovoj smeri i grapi med Veliko Babo in Ledinskim vrhom mogu pronaći dovoljno dobri uvjeti za penjanje.

Penjanje na Jezerskom

Uzevši u obzir gore navedeno odučili smo se za grapu između Velike Babe i Ledinskog vrha te uz prve zrake sunca ostavljamo auto na parkiralištu kraj teretne žičare i krećemo prema grapi.

Krenuli smo po ulazu u Centralnu smjer, nastavili po Požeruhovoj smeri i spojili se na grapu. Kombinacija ulaza pokazala dobrom jer smo manje prtili suhi snijeg kojeg je na ulazu u grapu bilo podosta.
U smjeru nailazimo na dijelove sa zamrznutim snijegom,takozvanim „stiroporom“ po kojem je zabijanje cepina pravi je gušt. Ubrzo dolazimo do ledeno-kamenih skokova koji su zbog loših snježnih uvjeta te rastresite stijenu tehnički i sigurnosno delikatniji.
Penjanje nastavljamo do izlaza iz grape za slovenskim dvojcem i u dogovoru s njima penjemo se na vrh Velike Babe 2127 m.n.v. Slovenci su nam pokazali odlično i vrlo ispostavljeno prečenje grebena između Velike i Male Babe te smo oko 15 sati ponovno u dolini.

Navedena grapa nosi ocjenu UIAA3/2 sa dužinom od 700 metar, te nagibom terena do 80%. Obzirom da fotografija govori više od tisuću riječi pogledajte naše te uživajte u ljepotama Kamniško-Savinjskih alpi.